سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

شاه مظلومان حسین(ع)

شنبه, ۲۷ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۵۰ ب.ظ

چه از زین شاه دین افتاد بر خاک
 فزون شد ارج و قُرب و رتبه‌ی خاک
دمِ آخر دعا بر  امّتان کرد
به نزدِ خالقِ ارض و نه افلاک

خدایا نیک می دانی که هستم
من از آن عاشقانِ حق پرستم
وفا کردم به عهدم بی کم و کاست
تو را من عاشق از روز الستم

من آن عاشق که از خنجر نترسم
زشمر و خولیِ کافر نترسم
به راهت می دهم قربانیِ چند  
زداغِ قاسم و اکبر نترسم

روم اندر تنور دیرِ ترسا
روم در منزل شطرنج اعدا
سرِ من زینتِ بزمِ شراب است
به هر مجلس کنم ذکر تو گویا

حریمِ من اسیرِ شهر و بازار
 به همرَه عابدینِ زار و بیمار
ستمها دیده اند بی حدّ و بی مرز
از آن قومِ جفاجویِ تبَهکار

تنم از خنجر کین پاره پاره
فزون‌ زخم تنم شد از ستاره
لبِ تشنه سرَم از تن بریدند
همین مقصود گشته راهِ چاره

نراقی شاعر ناشناس اهل شهر نراق


سایت سلحشوران شهر نراق از محقق و پژوهشگر  تاریخ و فرهنگ شهر نراق استاد مرتضی علی آقایی از بابت تایپ ، چینش و تکمیل مصرع اشعار مورد استفاده طی حدود ۱۲۰ سال قبل در نراق قدردانی می نماید.

۰۰/۰۹/۲۷
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook