سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

‍ .......جناب آقا حسین تاجر نراقی رسیده ملاحظه فرمایند  
تصدق وجود مبارک گردم عمده مطالب از درگاه احدیت سلامتی وجود شریف بوده و میباشد ضمناً عرض میشود که دستخط شریف را ....... آقا علی مراد(علی مراد پدرِ یدالله مرادی) زیارت نمودم و کاغذ جناب آقا محمود را هم به همان روز فرستادم . حق میفرمائید کار و کسب سرکار امسال لله الحمد چراغ سرکار روشن است الحمدالله خداوند کار جمیع مخلوق را بسازد و از صدقه سَر جمیع مخلوق رحمی به این سگ روسیاه کند. جناب آقا حسین امسال عمل بنده با خدا هست مگر خداوند رحمتی بفرماید والّا به جان خودت خدا میداند بنده ابداً امسال روی نراق را ندارم و یکشاهی کسب نکرده ام و این هم حال و روزم هست از دست خوانین که تا بحال جنسی را ..... ننموده اند و بنده باید پیش طلبکار آنقدر خجل باشم و از یکطرف هم از کسب اینقدر بنده خرید و فروش ندارم که یکشاهی در اینجا خرج خودمان و مشتری ها یمان درآید چه رسد به نراق.

جناب آقا حسین خوشا به حال شما، خوشا به حال شما،بنده واضح و آشکار عرض کنم امسال بنده ابن سبیل هستم آنچه پیش سرکار برود و رحم به بنده بکنید یقین هست که حق دو مقابل به سرکار عوض میدهد.....باید در حق.......... دیگر چه عرض........ آنچه سرکار بخواهید .............. بروی خداوند بنده روسیاه ولی از اخلاق خارج نیستم.......... رحم به بنده و عیال نَقلی نیست و پیش خدا جائی نمیرود ولی همین بدانید که خدا شاهد است این جلد روغن که بنده در حفظ ....... توسط نورچشمی بنده زاده ارسال خدمت نمودم روغن ........ و روغن ........ ولی خدا میداند از یکمَن سی و چهار هزار بیشتر برای بنده تمام شده .......... و خجالت شما و طلبکار ها آنرا روانه خدمت نمودم حال خود دانید . اولاً اگر از ...... عراق یکمَن دو هزار و سه هزار اعلاوه بردارید خدا میداند روغن های او با روغن های مردم فرق دارد بدانید و چنانچه خواستید برای خودتان و یا بفروشید اولاً خدا میداند فروش این روغن حیف است و ...... باید خالی کنید چونکه این جلد خودش مال کربلائی بُرزو هست و میگوید صد و پنجاه وزن او میباشد....... خالی نمایید و....... او پس بکشید خواهشمندم مابین خود و خدا دوهزار در .... بنده فرق بگذارید . خلاصه دست بنده امسال پیششان هستم مگر حضرت مولی....ثنا و رحم و فضل شامل حال گردد پناه میبرم به حق ولی آنچه میفرمائید در حق بنده است امسال ملاحظه بفرما این تنخواه ما مگر چه قدر بوده چه نیاز صد تومان باید نزد ما شرمنده صدتومان نزد میرزا احمد خان(احمد نراقی فرزند محمد مهدی) و گندمی هم که داده اند کرایه او را بنده داده ام دیگر بنده چیزی میماند برایم
حال ملاحظه بفرمایید به حال و روز بنده که چه نوع هست و از نراق هم که ابداً دیناری امسال برای بنده ........ نشده خود داند و خدا رسم شراکت به همین است . در حال اگر بنده اسباب دردسر سرکار می شوم ... .

سایت سلحشوران شهر نراق ، از استاد ارجمند جناب حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود بابت بازخوانی نامه فردی مستاصل به آقا حسین تاجر نراقی بیش از یک قرن قبل سپاس گزار می باشد .

۰۰/۱۰/۱۲
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook