سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

خدمت جناب مستطاب آقای آقا محمد علی آقای فروغی نراقی مشرف شود
فدایت شوم
انشاءالله بسلامت و قرین عین عافیت بوده باشید ، بعدها اگر از حالات ماها خواسته باشید بسلامتی شما سالم میباشیم . بعداً مراسله شما بتوسط .... رسید در خصوص کاغذ آقای روحانی(احتمالا مهندس روحانی داماد حبیب الله رضوانی و شوهر آسیه) خودش اینجا ... نیست نقداً مختل است تا خودش بیاید در بابت .... سَرجوبه(کنار جوی آبی که آب را از قنات به طرف زمین هدایت می کند) امروز که چهارشنبه است نشاندنش تمام می‌شود . حسین هم نقداً رفته تهران به معالجه ، امروز که بدبختی ما گُل کرده صبیه عذرا درد چشم کرده ....... یک تاریک شد و روز شنبه خیال دارم  بروم دلیجان  اگر حاران(هارون در دلیجان پدرِ داود و پدر بزرگ فَرَج هیّمیان یهودی اهل گلپایگان ساکن نراق) بداند رفع بکند به او بگویم ؛ اگر نه برویم اصفهان به معالجه . ... که گفته بودید چهار زرع و نیم گرفتم ولی اگر نخواهید برد و نِفلِه(ضایع و خراب) خواهد شد .

خوب .... هم بفروشیم دیانت الله را که میروم ببینمش چه میگوید آقا میرزا محمود را با آقا میرزا حبیب الله با آقا میرزا عبدالحسین خان با خانمشان عرض سلام برسانید.  والده و همشیره مخصوصاً سلام خدمت شماها میرسانند. این کَمینه(کمترین) ماهرخ عرض سلام خدمت شما میرسانم. آقا میرزا حبیب الله را با والده و خانمش سلام میرسانم ، مولود خانم(مولود فروغی) را از قول من سلام برسانید .
حبیب الله رضوانی


سایت سلحشوران شهر نراق ، از استاد ارجمند جناب حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود بابت بازخوانی نامه به ملا علی نزدیک به ۸۰ سال پیش سپاس گزار می باشد .

توضیحات :
1- دریافت کننده نامه در شهر نراق :
ملا محمدعلی فروغی فرزند ملا ابوالقاسم نراقی ابن ملا عبدالکریم روز پنج شنبه 27 ذی الحجه 1307(برابر 23 مرداد 1269) با مُنوره سلطان فرزند حاج ابوتراب ابن علی اکبر ازدواج نمود .
خانم مُنوره سلطان متولد 1254 سال 1326 فوت نمود . ملا محمد علی سال 1245 شمسی متولد و تیر ماه سال 1330 فوت شد و پیکرش در قبرستان چهارطاقی(اکنون و پارک و کتابخانه است) نراق خاکسپاری گردید .  

2- فرستنده نامه از شهر همدان :
حبیب الله رضوانی فرزند محمد حسین ابن مشهدی محمد علی زودهنگام از زادگاهش نراق به همدان مهاجرت نمود و از تاجران مشهور و فردی با نفوذ در بازار و ادارات دولتی بود . با رضایی های نراقی ساکن همدان و خانواده حاج محمد نراقی ارتباط نزدیک داشت .  همسر رضوانی از اقوام او(احتمالا دختر خاله اش) ساکن همدان بود و فرزندانش از انسان های نکونام و دختری هم به نام آسیه رضوانی داشت که با مهندس روحانی تُرک زبان ازدواج نمود . آ حبیب الله اواخر عمر پیر مردی شده بود و دهه 30 جان به جان آفرین تسلیم نمود و در همدان خاکسپاری گردید .  حبیب الله رضوانی دارای برادرانی به اسامی : شکرالله – فتح الله – نعمت الله – هدایت الله و احتمالا عبدالله بود . هدایت الله انسان تاثیرگذار در فرهنگ نراق بود و تاریخ 20 آذر 1341 فوت و در ابن باویه شهر ری خاکسپاری گردید . چند نفر از این برادران از نراق  به همدان مهاجرت و ساکن شده بودند .

۰۰/۱۰/۱۴
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook