سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

شمعم که روشن می کنم هر محفل و کاشانه ای را
نورم که شادابی دَهم هر محفل و هر خانه ای را
شمعی که من هستم بسوزم تا ابد از بیخ و از بُن
شادم که از نورم مُنوَر می‌کنم ویرانه ای را


استاد علی اکبر جعفری اهل شهر نراق

مرحوم محمد باقری

گاهاً برخی معلمان متفاوت جلوه می‌‏‌کردند و گویی از قبیله‏‌ی دیگر و سازشان آهنگ زیبایی می‎نواخت، مرحوم شادروان محمد باقری این‌‏گونه بود .
برای او، شناسایی استعدادها و رشد و بالندگی دانش‏‌آموزان اهمیت خاصی داشت. او می‏‌خواست بچه‏‌ی ۸ - ۹  ساله توانایی‏‌های دیگر خود به غیر از «مشق نوشتن» را بشناسد. راه‌‏اندازی گروه‌‏های: تئاتر، سرود، خوشنویسی، کتاب غیر درسی خریدن و خواندن، روزنامه دیواری منتشر کردن و ورزش بیرون از مدرسه و پخش فیلم ویدئویی( که ویدئو آن روزها ممنوع بود) برای محصلان کلاس دوم و سوم ابتدایی در آغازین سالهای دهه ۷۰ فوق‌‏العاده شیرین بود.
در واقع تفاوت بارز او با دیگر معلمان در این بود که اگر کتاب را از ایشان می‎گرفتی فراغ بال برای او ایجاد کرده بودی و او برای دیگر  برنامه‏‌هایش فرصت می‏‌یافت؛ اما دیگر معلمان، بدون کتاب هیچ حرفی برای گفتن نداشتند. محمد باقری بالاتر از کتاب تدوین شده از سوی آموزش و پرورش بود.

به قول یکی از بزرگان گرانقدر حوزه علمیه قم: « استاد باید بالاتر از کتاب باشد و در این صورت است که می‏‌تواند حقوق شاگرد و جایگاه آن علم را پاس داشته باشد.  استادی که هم شان یا پایین‌‏تر از کتاب باشد مسلماً کرسی تدریس را ظالمانه غصب کرده است».
محمد باقری «تعلیم» کتاب همه‌‏ی کارش نبود و «تربیت» مقصد او بود. روح او و همه معلمان دلسوز غریق رحمت حضرت حق. روایتی کوچک بود از آغازین سال‌های دهه ۷۰ ، از مدرسه ابتدایی شهید رجایی (اخگر) شهر محلات.
منبع : گاهنامه سیاسی فرهنگی اجتماعی شهر محلات

 توضیحات سلحشوران شهر نراق :
مرحوم محمد باقری فرزند محمد صادق تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۱۳۲۸ در شهرستان محلات استان مرکزی متولد شد . وی قبل انقلاب معلم  خوش اخلاق مدرسه شهر #نراق بود و دانش آموزان نراقی خصوصا در زمان کلاس ورزش خاطرات خوش و به یاد ماندنی از وی در خاطره دارند. آقای باقری بعد با خانم موسوی صبیه مرحوم سید حسن موسوی در نراق ازدواج نمود و صاحب فرزند شدند .

 متاسفانه این چهره محبوب دانش آموزان و مردم تاریخ ۶ آبان ١٣٩١ در ۶۳ سالگی دار فانی را وداع گفت . 

۰۰/۱۰/۱۵
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook