سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

عـکـس، خـاطـرات ، دل نـوشـتـه هـای دفـاع مـقـدس ، انـقـلـاب و اطـلـاعـات عـمـومـی

سلـحــشـوران شـهـر نــراق

شهر نراق زادگاه علامه ملا محمد مهدی نراقی و ملا احمد نراقی (فاضلین نراقی)
بیش از 100 نفر از مشاهیر نامدار دارای جمعیت سه هزار نفره در مقطع 8 سال دفاع مقدس دارای 180 رزمنده بوده و علاوه بر آن 8 آزاده و 100 جانباز(مجروح)و 80 شهید تقدیم آرمان های میهن اسلامی نموده است.


بایـگـانی
آخـریـن مـطـالـب

خدمت جناب مستطاب آقای آقا محمد علی آقای فروغی نراق مشرف شود
 فدایت شوم
انشاءالله بسلامت و در پناه حضرت احدیت بوده و خواهید بود . بعدها اگر از حالات ماها خواسته باشید بسلامتی شما سالم میباشیم . باری چون آقا میرزا حبیب الله در اینجا تشریف دارند و ما هم هیچ اطلاع از شما نداریم والده آقا حسین و صبیه ها ماهرخ و عذرا میگویند ما هم دو سال است آقای فروغی را زیارت نکردیم و حضرت عالی خوب است سه چهار روز تشریف بیاورید ملاقات شود و هم جا خالی آقای فروغی پور .
و نمیدانم چه علتی داشته که شما کاغذ می‌نویسی برای میرزا حبیب الله و به تیموری(علی اکبر) میدهید و می‌گویید اگر ... آنجا هست به او بدهید ببرد وِسقونقان(روستایی از دهستان جاسبِ دلیجان) و اگر او نباشد کاغذ را برگردانید به کَس دیگر ندهید برگردانید نراق . نمیدانم چه جهت داشته آقا میرزا حبیب الله الحمدلله سالم است و در وِشتکان(روستایی از دهستان جاسبِ دلیجان) است .
دو دانه حاف قالی(چوب هاف برای حفظ و تشدید فاصله و زیر و رو در میان چله‌ها است) دادم پسر کربلایی صفر آورد دریافت نمائید . والده آقا میرزا حبیب الله را با والده آقا میرزا احمد را مخصوص سلام برسانید ، آقا میرزا احمد را دعا برسانید و حاجی آقا علی را دیده بوسم ولی آقایش زود روانه نراقش کرد .
زیاده سلامتی شما را طالبم . این کمینه(کمترین) ماهرخ عرض سلام خدمت حضرت عالی میرسانم . والده آقا میرزا حبیب الله با والده آقا احمد سلام میرسانم . آقا احمد را با حاجی آقا علی دعا میرسانم . والده با همشیره و اخوی مخصوصاً عرض سلام خدمت همه شماها میرسانند .

سایت سلحشوران شهر نراق ، از استاد گرانقدر جناب حاج سید مجتبی غفاری فرزند سید محمود بابت بازخوانی نامه حبیب الله رضوانی از همدان به ملا علی فروغی در نراق حدود 80 سال قبل سپاس گزار می باشد .

توضیحات :
۱- دریافت کننده نامه در شهر نراق :
ملا محمدعلی فروغی فرزند ملا ابوالقاسم نراقی ابن ملا عبدالکریم روز پنج شنبه ۲۷ ذی الحجه ۱۳۰۷(برابر ۲۳ مرداد ۱۲۶۹) با منوره سلطان فرزند حاج ابوتراب ابن علی اکبر ازدواج نمود .
خانم مُنوره سلطان متولد ۱۲۵۴ سال ۱۳۲۶ فوت نمود . ملا محمد علی سال ۱۲۴۵ شمسی متولد و تیر ماه سال ۱۳۳۰ فوت شد و پیکرش در قبرستان چهارطاقی(اکنون و پارک و کتابخانه است) نراق خاکسپاری گردید .  

۲- فرستنده نامه از شهر همدان :
حبیب الله رضوانی فرزند محمد حسین ابن مشهدی محمد علی زودهنگام از زادگاهش نراق به همدان مهاجرت نمود و از تاجران مشهور و فردی با نفوذ در بازار و ادارات دولتی بود . با رضایی های نراقی ساکن همدان و خانواده حاج محمد نراقی ارتباط نزدیک داشت .
همسر رضوانی از اقوام او(احتمالا دختر خاله اش) ساکن همدان بود و فرزندانش از انسان های نکونام و دختری هم به نام آسیه رضوانی داشت که با مهندس روحانی تُرک زبان ازدواج نمود . احتمالا فرزندان دیگرش به اسامی حسین ، عذرا و ماهرخ رضوانی باشند .  آ حبیب الله اواخر عمر پیر مردی شده بود و دهه ۳۰ جان به جان آفرین تسلیم نمود و در همدان خاکسپاری گردید .
 حبیب الله رضوانی دارای برادرانی به اسامی : شکرالله – فتح الله – نعمت الله – هدایت الله و احتمالا عبدالله بود . هدایت الله انسان تاثیرگذار در فرهنگ نراق بود و تاریخ ۲۰ آذر ۱۳۴۱ فوت و در ابن بابویه شهر ری خاکسپاری گردید . چند نفر از این برادران از نراق  به همدان مهاجرت و ساکن شده بودند .

۰۱/۰۱/۰۶
سلحشوران شهر نراق

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.

هدایت به بالای

folder98 facebook